Tears in Heaven - Eric Clapton

感受过悲伤的人最富有同情心。
---[英]约翰·盖伊 ————————————————————\
•Eric Patrick Clapton(埃里克·帕特里克·克莱普顿)
•英国吉他手、歌手、作曲家
•出生日期:1945年3月30日
•《Tears in Heaven泪洒天堂》选自专辑《Rush》
[此曲是为电影《Rush》创作的原生带单曲,同时也唱出了克莱普顿的丧子之痛]
•发行时间:1992年
•音乐风格:Blues Rock
—————————————————————
Would you know my name if I saw you in heaven
如果我在天堂遇见你,你还记得我的名字吗
Would it be the same if I saw you in heaven
如果我在天堂遇见你,你我还能像从前一样吗
I must be strong and carry on
我必须坚强,坚持下去
Cause I know I dont belong here in heaven
因为我知道我并不属于天堂
Would you hold my hand if I saw you in heaven
如果我在天堂遇见你,你会握我的手吗
Would you help me stand if I saw you in heaven
如果我在天堂遇见你,你会扶我一把吗
I'll find my way through night and day
我会找到度日的方式
Cause I know I just cant stay here in heaven
因为我知道我不能留在天堂
Time can bring you down, time can bend your knees
时间使人消沉,时间使人屈服
Time can break your heart
时间使人伤心
have you begging please, begging please
你是否向它求饶
Beyond the door there's peace I'm sure
在那道门后,必定是一片祥和
And I know there be no more tears in heaven
而我知道将不再有人泪洒天堂
Would you know my name if I saw you in heaven
如果我在天堂遇见你,你还记得我的名字吗
Would it be the same if I saw you in heaven
如果我在天堂遇见你,你我还能像从前一样吗
I must be strong and carry on
我必须坚强,坚持下去
Cause I know I don't belong here in heaven
因为我知道我并不属于天堂
—————————————————————

查看全文
 
评论
 
 
热度(2)
 
上一篇
下一篇
© 沃色多吉|Powered by LOFTER